بررسی و تحلیل هفت گروه کودکان استثنائی

مطالب دیگر:
📎دانلود تحقیق در موردتئوری های مدیریت دولتی📎دانلود تحقیق در موردتئوری وتحلیل همگرایی الگوریتم بهینه سازی گروهی ذرات📎دانلود تحقیق در موردتغذيه در ICU📎دانلود تحقیق در موردتغذيه در بحران📎دانلود تحقیق در موردتغذيه و بيماريهای قلبی عروقی📎دانلود تحقیق در موردتغذیه و بیماریهای گوارشی از منظر طب سنتی ایران📎دانلود تحقیق در موردتغییرات آب و هوایی وکارایی کشاورزی متشکل از سیستم های کشاورزی📎دانلود تحقیق در موردتغییرات پس ازصید و فساد در ماهی📎دانلود تحقیق در موردتفسیر آیات 61توبه ،8عنکبوت و 92یوسف📎دانلود تحقیق در موردتفسیر سوره حمد📎دانلود تحقیق در موردتفسیری بر نهج البلاغه📎دانلود تحقیق در موردتفکر سيستمی📎دانلود تحقیق در موردتقارن📎دانلود تحقیق در موردتقسيم بندي تك ياخته ها📎دانلود تحقیق در موردتكتونيك سيستان📎دانلود تحقیق در موردتمدن ترکیه📎دانلود تحقیق در موردتمرین خواندن📎دانلود تحقیق در موردتمرین پلایومتریک📎دانلود تحقیق در موردتناقضات کتاب مقدس📎دانلود تحقیق در موردتندیس گرایی📎دانلود تحقیق در موردتنش گرمایی در گاو شیری📎دانلود تحقیق در موردتنظیم ، سیاست رقابتی و جایگاه ایران با مروری بر فصل نهم قانون اصل 44 تحت عنوان تسهیل رقابت و منع انحصار📎دانلود تحقیق در موردتنظیم خانواده📎دانلود تحقیق در موردتنوع گياهي و پراكنش گياهان دارويي استان همدان📎دانلود تحقیق در موردتوابع
مقدمه شنوایی یک توامندی حیاتی است یک کودک عادی قادر است که از طریق حس شنوایی زبان و مهارت گفتاری مورد نیاز در تعاملات اجتماعی و از طریق مهارت های آموزشگاهی یادگرفته و به کار بندد . ناشنوایان همانند سایر کودکان به طور بالقوه به کسب و یادگیری قادر میبا|40060927|آی اف-ifa|بررسی گروه کودکان استثنائی,عقب ماندگی و اختلالات ژنتیك,انواع سندرم ها,منگولیسم یا سندرم دان,مسائل دوران بارداری
پژوهشگر گرامی،شما با عنوان بررسی و تحلیل هفت گروه کودکان استثنائی وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید.

مقدمه

شنوایی یک توامندی حیاتی است یک کودک عادی قادر است که از طریق حس شنوایی زبان و مهارت گفتاری مورد نیاز در تعاملات اجتماعی و از طریق مهارت های آموزشگاهی یادگرفته و به کار بندد .

ناشنوایان همانند سایر کودکان به طور بالقوه به کسب و یادگیری قادر میباشند قضاوت آنها از داده های زبان شناختی ( ورودی ) که همان مواد خام در اکتساب زبان می باشند محروم اند در واقع گنجینه ی لغات خیلی کم است .

طبقه بندی معلولیت شنوایی :

1-ناشنوا = اختلالات شنوایی در روند پردازش اطلاعات دارای دو گروه است

الف : ناشنوای مادرزادی :نوزاد به طور ناشنوا به دنیا می آید

ب : ناشنوای آسیب زا : ناشنوایی طبیعی بدنیا آمده ولی بر اثر حادثه یا بیماری شنوایی اش را از دست می دهد

2- کم شنوا = به کسی کم شنوا گفته میشود که برای پردازش اطلاعات از وسایل کمک شنوایی استفاده نماید

عوامل موثر بر شنوایی :

1- علل مربوط به قبل از تولد

مسمویت و عفونت مادر در زمان پیش از تولد می تواند باعث ایجاد نقایصی در شنوایی کودک گردد

2- موارد آسیب زا به هنگام تولد

در هنگام زایمان به علت تنگی لگن خاصره ، استفاده از خورسپس و خونریزی داخلی جمجه ناشی از ضربه وارده بر سر نوزاد می باشد

3- عوامل مربوط به بعد از تولد .

نقص شنوایی به علت حوادث و بیماری های پس از تولد مربوط می شود

صفحهمقدمات و تاریخچه1- آغاز سخن

2- پیش گفتار

3- بررسی آماری و سابقه

4- تعریف استثنایی

5- تاریخچه:-

6- در ایران-

دسته بندی و تعریف و ویژگیهای بالینی

1- انواع استثنایی

2- تعریف ها:

3- علل و عوامل

4- عقب ماندگی و اختلالات ژنتیك

5- انواع سندرم ها

6- منگولیسم یا سندرم دان

7- سندرم صدای گربه و سوپرمن و كلاین فلتر

8- عوامل ناشناخته وهیدروسفال و میكروسفال

9- مسائل دوران بارداری

10- انواع بیماری ها و ضربه ها در تمام موارد

11- سن مادر و عاملRH

12- سوخت و ساز (متابولیسم)

13- عوامل فرهنگی

عكس العمل والدین

1- انواع خانواده- پذیرنده، انكاركننده و پنهان كننده

2- ارتباط خانواده با فرزند عقب مانده

3- واكنش های گوناگون خانواده

پیشگیری

1-پیش گیری

2-برنامه ریزی پیش گیری و مشاوره ژنتیك

3-مشكلات جنسی كودكان عقب مانده ذهنی

آموزش وپرورش

1-آموزش و پرورش و توان بخشی

سخن آخر- توصیه و پیشنهادهای لازم: كلام آخر با فرجام سخن

منابع و مراجع